Därför är det inte kul att gå ut och supa:

Jajajaja jag vet att man måste älska att gå ut på krogen, men än så länge har det inte varit något som jag uppskattat speciellt mycket, vilket ju är synd. Men det finns faktiskt anledningar.

För det första:
Förfesterna är alltid så mycket roligare så varförvarförvarför ska man släpa sig ut någonstans där man är tvungen att försöka hålla reda på handväskan fastän man är aspackad.

2.
Bara jag som tycker det är ett äventyr att försöka ta sig runt på höga klackar när balansen, låt oss kalla det, inte är den bästa? Och man får sjukt ont i fötterna.

3.
Alla fulla människor. Seriöst jag pallar det inte. speciellt de fega konstiga svenska killarna som bara helt random sätter sig vid bordet utan kommentar. Alltså säg något, det blir ju pinsamt annars!


4.
När jag är full, blir jag som så många andra, ganska kärleksfull. Detta resulterar i att jag saaaknar min kille väldigt mycket och ringer honom på fyllan för att berätta hundra gånger att jag älskar honom. Inget fel med det kanske, men kom igen. Det är jobbigt ju.

5.
Alla hatar tydligen par som går ut så därför har jag och min pojkvän inte förenats ute på krogen. Problemet är bara att ALLA mina kompisar är singlar, så gissa vad de gör på krogen? Just det, raggar killar. (Känn dig inte träffad Nossi, haha).
Här kommer då dubbelmoralen. För det första är det ju tydligen inte accepterat att dra med killen ut på krogen med singelvännerna, men vem är det sedan som blir ensam när alla kompisarna hittar raggen?

6.
Värmen. Svetten. Dunkandet från skitmusik.

7.
Får koncentrationssvårigheter när fyllan tänder till och känner mig som om jag drömmer. Så kan världen upplevas utan sprit så varför bother? Missförstå mig inte, jag ligger gärna hemma hos någon, stupfull och gapflabbar (vilket Nossica och jag gör lika bra nyktra, om inte bättre) men ute på krogen är det en djungel, och bara den starkaste överlever. Den som inte ramlar omkull.

8.
Älskar förstås att dansa, men det är också en utmaning när balanssinnet inte hänger med. Man orkar inte så länge.

9.
De äckliga gamlingarna som står och tittar när andra dansar. Ge fan i det.

10.
Dyrt att köpa sprit.

Men likväl, trots alla dessa punkter kommer jag fortsätta gå ut och hoppas att de blir roligare nästa gång. Och Nossi och jag ska ju utomlands så då slipper man ju alla fega killar som skumt kommer och sätter sig vid bordet... Man får hoppas att krogen är som en klassisk roman; bättre ju längre man kommer.






Kommentarer
Postat av: sara

hahahahaxD Det är ju kul att träffa nytt folk!

2010-03-29 @ 14:16:23
URL: http://vadardetfraganom.blogg.se/
Postat av: Mathias

Mycket vettigt inlägg johanna! Håller med på alla punkter:).. (fega svenska killar haha iofs, sorgligt nog så e man nog en sådan men vad kan man säga).

2010-03-29 @ 15:43:04
Postat av: Nossi

Haha du har så rätt fåret men ett litet förtydligande bara. Jag raggar inte! Jag blir släpad till dem. xD



Och dessutom kommer det bli grymt kul när vi åker utomlands. Jag tänkte på det förresten. Vi borde åka till "Canarias" för där är det ju massa buggdans hehe.

2010-03-29 @ 18:40:55
Postat av: ufo

hahaha låter som du är lite föör full när du går ut (på harrys) XD

2010-03-29 @ 19:24:57
Postat av: Ann-Zoo

Så rätt så! :D

2010-04-01 @ 20:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0