"I wanna be the catcher in the rye"

 

 

Alltså-liksom-typ panik eftersom mitt iTunes inte går igång direkt när jag frenetiskt klickar på ikonen, måste ha musik hela tiden, det är ett beroende.

 

Veckan har varit ostabil. Allt för många ordstormar har regnat ned, allt för många dispyter. Allt för mycket meningslöst snack. Allt för mycket är alldeles för falskt.

 

”I wanna be the catcher in the rye”

 

Är förälskad I boken. Är förälskad I Holden och Phoebe, är förälskad I språket. Så flytande lätt, en hyllning till skrivkonsten i alla dess former. Sunuvabitch liksom.

 

Besvikelse på varmt regn och ord som inget betyder och tystnad som säger allt. Det kändes som om jag andades genom ett sugrör och jag sprang till tåget. Sprang till rälsen som skulle ta mig därifrån. Kanske följde någon efter. Kanske inte. Men inget varmt regn just då. Bara en storm av ord ringande i huvudet och sedan kom de alla ut på papper.

 

Fuck, fuck, fucked up  ibland bara. Eller ganska ofta.

 

River loss sårskorpor. River mig loss från ansvaret. Från förbindelsen.

 

Fuck iTunes.

 

Men du förstår inte. Och jag vill inte ens att du ska göra det.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0