Ut-flykt

Att fly ut. Fly ut i vad som kan verka som asfaltsskogar och storstadsbäckar. För orden utflykt handlar om att fly. Jag slår vad om att ordet uppfanns under Romantiken. Den vore konstigt annars.

Läser ord som inte handlar om mig. Tabletten fastnar i halsen. Drömmer att långa vassa knivar kommer ut ur min hud och för första gången dödar jag i drömmen. Och jag kände ingenting.

När mörkret äntligen faller blir det tjockt och oigenomträngligt. Det finns en dimma mellan mig och bottnen. Tystnad kan göra mig galen. Skriker tills rösten försvinner och det enda jag får fram är ett sprucket väsande och ljusa toner. Sedan återkommer lugnet. Som om stormen aldrig infunnit sig. Men jag känner i halsen att den fanns där. Smärtan i den påminner mig.

Nu ska jag återvända till drömmen. Dröm-flykt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0