Snökaos och rastlöshet

Jag är en rastlös människa, det är inget nytt. Och nu märker jag att det gör ont att trycka ned tangenterna, eftersom en av katterna har rivit sönder mitt nagelband. Får väl klara mig utan vänsterpekfinger när jag skriver. Jag känner mig isolerad fastän jag befinner mig i Sveriges största stad. Jag har hittat Radio Stockholms databas full med oändligt mycket musik. Blir handlingsförlamad av de många valen, men så härligt att kunna lyssna.

Så mycket nyheter som kommer mot mig den här veckan har jag nog aldrig upplevt. De är så uppdaterade här. Nyheterna ska ut fort fort ut i etern, ut till alla dessa människor som lyssnar på radio. Jag är ju inte en av dem. Men kanske blir det lite ändring på det, i alla fall för den här veckan. Jag är ju till och med med när de sänder direkt. Skulle ju kunna vråla ut "S:t Eskil äger!" eller något annat korkat, men avhåller mig. ;)

Så det snöar, det är 25 cm snö på vår tomt och det känns som att vara på Arktis eller något liknande. Men där är jag itne nu. Känns som om jag lever i det  här alldeles förstora huset med de oändliga korridorerna.

Nu ska vi snart gå på lunch och jag plågar pekfingret för att skriva fler ord. Men nu tar det stopp i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0