In another life when we...

Stillhet. Tjock, ogenomtränglig tystnad. Musiken har tystnat och alla andra ljud med den. Men mina tankar hörs. Nästan så tydligt att jag funderar på om jag talar eller tänker. Jag andas inte. Det skulle skada tystnaden. Värk bakom ögonen och en längtan till kommunikation.


Lösta och olösta kuber, tysta bänkar, Secret Window, Memento, Vanilla Sky, In the name of the farther och Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Sallad och samtal.


Katten är så mysig helt plötsligt. Hon kommer och umgås, och jag upplever  äkta lycka i de små ögonblicken. Så vacker hon är.


Sedan minns jag inget mer. Jag kan se allting i mitt huvud, alla minnen flimrar förbi så fort att allt börjar snurra. Och innan allt det där då? Kaos. Trumslag på mina höfter och närhet i mörker.


In another life when we are both cats



Är du vaken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0