Hush my dear, let the music fill the night...

Jag ser inte tangenterna, eftersom taklampan har slutat fungera. Fyra dagar gick alldeles för fort. Att befinna sig i musik på heltid är det mest fullständigt underbara man kan göra. Att få läka lite tack vare underbara musiktoner, kända och okända. Att hoppa i takten och känna trummorna dunka i hjärtat. Sprängas av känslor av åtrå och eufori. Så lycklig av trummornas dunkande och de vackra rösterna.

 

I was a liar in every debate
I drew the forces that fueled your hate
When the cold in my heart leaves, it comes to an end
Quietly now go to sleep


Orden tar mig med storm. Precis som jag vill att musiken ska göra. Från första tonen var jag fast.

 

Blandad smärta och kärlek. En ursinnig längtan och orden som får min mun att skratta till av förvirrat glädjerus. Jag hånglar med orden, jag kysser sången. Kryper bland löften och spänning i mörkret.

 

Hush my dear
Let the music fill the night
And soon it's all we hear
Screaming out for my attention


Musik som andas, musik som tar mig långt ifrån allting och ändå talar om allt det jag känner.


Det var kärlek vid första ögonkastet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0