Drown the monster

Det spelas musik i mina drömmar. Mitt undermedvetna leker fritt med undanträngda känslor och oförklarligt begär.

 

Tankarna blir diffusa, luddiga, som om någon strött kanel över dem. Kanel mot fingertopparna.

 

Jag minns igen. Jag minns varför jag skriver och hur mycket jag saknat det. Mina ord ska inte befläckas av besvikelse eller andra mörka känslor. De lever för sin egen skull. Inte för någon annans.

 

Och jag springer. Jag som avskyr att springa.

 

Världen försöker efterlikna ett paradis, men blir bara en billig kopia. Ändå är det en underbar tillvaro. Billigt är bra. Sommarvärme är alldeles tillräckligt trots den plötsliga ensamheten. Eller?

 

En gnagande oro som syns bäst i mörkret. En tystnad som hörs bäst i en tom lägenhet.

 

Skrik då. Skrik när tystnaden blir för högljudd. Skrik då.

 

Drown the monster
Make all bad dreams go away
Whatever it takes to keep your hands free
Open scars
The quiet place
All the bridges fall to the ground
and you say you sacrificed

And then I close my eyes


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0