Make it stop

Hur får man det att sluta? Kan det inte bara sluta? Det är en ond ande som skrattar åt min ängslan.  Låter mig bli sårbar och tvivla.

 

Hur ska jag få det att sluta? Antar att jag måste sluta bry mig så mycket. Bara sluta, sluta, sluta.

 

How can we believe in heaven
Human reason counters all
Ideas of a soul society
my life is just a fragment
Of this universe and all
there must be more than I can see

 

Nej, filmerna skrämmer mig inte. Jag känner ingenting. Förfasas inte över lemlästade kroppar och blod, så mycket blod. Det är inte riktigt.

 

Jag hajar till. Bara lite. Det syns inte. Som att se sitt ex med någon annan. Fast annorlunda. Personligt men opersonligt. Ett svek, en lögn, hundra frågor och funderingar. En liten viskning, Dög jag inte? Varför?

 

In the dark we're the same
In the concept of time
We're like a grain in the sand
And we strive for the flame
As if death was our aim
'Cause we cannot understand

 

Men fuck allting. Det är inte värt det. Fönstren står på vid gavel, men ändå kommer ingen kyla in. Så varmt, vinden står stilla.

 

Låt det vara ointressant då. Det spelar mig ingen roll. Jag skriver för mig, ingen annan.

 

How I wish there was heaven
All for one and one for all
a flawless soul society
Our lives are just a fragment
Of the universe and all
there may be more than we can see


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0