Utan dina andetag

Ont, ont, ont.

 

Ja, okej jag är besviken. Förlåt. Men kunde du inte sagt det där för tre år sedan så jag kunde backat ur då. Som om jag skulle backat ut. Fast i förhoppningar om pure innocence.

 

Händerna är iskalla. Frostiga av is precis som orden du inte säger, men som jag känner, känner, känner. Ord som betyder slutet. Kalla händer, som blodet från dina sår. Låt mig bara ta din hand då, så ska jag värma den.

 

Jag skulle ge dig

Allting du pekar på

Men bara när du inte hör

Vågar jag säga så

 

Varför har allting blivit mitt fel? Varför, varför, varför? Hur kunde det bli så. Hur kunde frosten fastna på dina ord. Hur kan kylan finnas där trots att jag håller om dig så hårt?

 

Fryster, fryser, fryser. Inte ätit. Kan inte äta. Kommer inte äta. Då står jag hellre ut med kylan. Men jag står inte ut med din kyla. Sluta, sluta, sluta. Jag går under snart, jag går under.

 

Vad vore jag utan dina andetag?

 

Bara sluta nu. Snälla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0