Vår på hög nivå

Det är vår på hög nivå och knapparna på tangentbordet börjar ge upp igen. Jag låter den gamla musiken komma tillbaka in i mitt liv, ingen nostalgi finns kvar i tonerna och jag sjunger med i de välkända texterna. Jag kan dem alla. Tonerna doftar av sommar, nytt hopp och värme.

När varje dag känns likadan
Och när det skymmer över stan
Och när du drömmer
Kom ihåg mig då

Jag räknar matte som jag aldrig gjort tidigare. När man inte hittar lösningar någon annanstans kan man i alla fall lösa talen. Siffror utan mening kan vara strukturen som behövs för att finna lugnet ibland. Hittar mening i siffrorna. Det är för varmt för svarta tjocktröjor men jag har fastnat i min. 

Nu ska jag ut, skyddad bakom mina välsignade solglasögon. Tål inte det starka solljuset men älskar det ändå. Det är vår på hög nivå. 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Noo, upprymd av den tidiga sommarvärmen ha jag helt förträngt allt som har med matte att göra. =/ fi fan. Nu blir det till att plugga. På tisdag. Kanske

2009-04-13 @ 00:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0