Mardrömmar och sorglös sommarmusik

Drömmer mardrömmar och struntar i lektionen. Lyssnar på sorglös sommarmusik. Tågen slutar aldrig att komma och gå. Och jag slutar aldrig låta dem ta mig med. Mat är överskattat, liksom dikter om kaffe och vardagsliv. Läser Fight Club och låter orden uppsluka mig. Gick och läste. Bilder ska skrivas och ord ska tas. Det finns åter ett tåg att hinna med och jag vänjer mig vid solen.

Minuterna rinner iväg som vatten i bäckar om våren. Och nu är det vår. Skrev ett obekvämt matteprov och fick MVG på naturprovet för första gången. Allt blir upp och ned vänt. Orden riktas inte till mig och jag betraktar dem under tystnad. Finns där besvikelse?

Blanda saliv kan göras på flera sätt. Flera kilo.

Konsten går före tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0