Just say yes

Det är morgon, egentligen dag, och på något sätt känns det bra. Det är onsdag men det känns som något annat och jag är sugen på saliv. Jag är hög nu, men kanske är det bara sockerrus. Eller så handlar det om en fin saga. Men sagor är inte verklighet. Men det gör inte alltid något. Ibland är filmer det enda som behövs. En av mina droger.


En telefon ringer någonstans i huset. Så skönt att inte behöva vara ensam även om man inte umgås. Mina naglar är härligt korta och jag vidrör varje tangent. Närvaro. Hur kan det kännas så bra idag? Bara av att veta att jag ska läsa på tåget och hinner slösa tid nu, för jag har inte bråttom. Så skönt att inte behöva stressa. Och jag borde säga "ja" lite oftare för jag tror att det gör en gladare.


Jag sitter stilla utan att vänta. Min säng är underbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0